Jako správná volba se ukázal nejen benzinový motor, ale celá mechanika trojky. Sto padesát tisíc na tachometru bychom jí rozhodně nehádali.
Není úplně samozřejmé, aby nám bazary k testu půjčovaly auta, která už mají najeto 150 000 km. Leckdy se ukáže, že nejsou ve stavu hodném prezentace v tisku, a obchodník nabídne vůz jiný, méně ojetý. Tím víc nás překvapilo, když nám v Auto Pointu, „dvorním“ bazaru sítě Auto Palace, slíbili zapůjčení hnědého hatchbacku v podstatě obratem. To jsou si kvalitou Mazdy opravdu jisti, říkáme si zvědavě.
Druhá část příběhu je ovšem v tom, že Auto Palace prodává mazdy jako nové, a tak bylo otázkou pár minut ověřit servisní historii vozu. Naše trojka jezdila do značkového servisu pravidelně, a to až dosud. Loni v březnu dokonce absolvovala drahou prohlídku s výměnou svíček. Nyní ji tedy čeká jen běžná inspekce s výměnou oleje, která vyjde na 4500 Kč.
Za jízdy se auto chová jako nové. Kabina nevrže, sedadla se neviklají, podvozek nemá žádné vůle a stále předvádí ta kouzla, která už tolik jiných aut zapomnělo. Pečlivé naladění spolu s nezávislým zavěšením všech kol a obřím rozvorem 2700 mm znamenitě spojuje stabilitu s obratností a zároveň nabídne nádherně poddajný komfort. Vše korunuje řízení přenášející trochu přirozeného „napnelismu“ od nápravy.
V čem se trojka ostatním nevyrovná, je dynamika benzinových motorů. Na svižnou jízdu stačí a moc nežerou, zejména testovaná patnáctistovka se nemá za co stydět. Sportovní naturel podvozku by snesl mnohem víc, ale dvouapůllitr zůstal vyhrazený Američanům a na ostrou verzi MPS nedošlo.
Za šest set kilometrů testu si motor nevzal ani kapku oleje a dobrou kondici potvrzuje i zastávka u nezávislého specialisty Miroslava Dufka v Měchenicích. „Když pomineme diesel, současná trojka z tradičních kvalit značky nic neslevila,“ shrnuje zkušenosti svých zákazníků a svítí lampou na podlahu vozu bez známek koroze – právě ta přitom dlouho patřila ke strašákům Mazdy. Co dodat? Trojka není pro každého, ale povedla se.
Motor: | atmosférický zážehový čtyřválec |
---|---|
Zdvihový objem: | 1496 cm3 |
Největší výkon: | 74 kW při 6000 ot./min |
Největší točivý moment: | 150 Nm při 4000 ot./min |
Převodovka: | šestistupňová přímo řazená |
Zavazadlový prostor: | 364 l |
Rozvor náprav: | 2700 mm |
Vnější rozměry: | 4465 x 1795 x 1450 mm |
Maximální rychlost: | 182 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 10,8 s |
Kombinovaná spotřeba paliva: | 5,1 l/100 km |
Malá servisní prohlídka | 4 500 Kč |
---|
Výroba: Od 2012
Popis: Archetyp kompaktního hatchbacku také není žádná láce, přitom většina běžných verzí má vzadu jednoduchou vlečenou nápravu. Benzinové motory TSI druhé generace jsou velmi spolehlivé, u dieselu hodně záleží na správné údržbě. Díly jsou na golf levnější, pojištění kvůli riziku krádeže dražší.
Výroba: 2011-2017
Popis: Ufologické ztvárnění má své příznivce i odpůrce, objektivně lze říct, že minulý civic je uvnitř malý a nízký. Výhodou je obří kufr kombíku, kterého se ovšem prodalo málo. Ideální volbu představuje benzinová osmnáctistovka. Diesel se zatím nikoho nezradil, jde ale o unikát, na který nic nebude levné.